Вести
03.03.2023.
Први састанак Међусекторске радне групе за развој интеркултуралног образовања у средњим школама
У просторијама Министарства за људска и мањиска права и друштвени дијалог одржан је први састанак Међусекторске радне групе за развој интеркултуралног образовања. Радна група је основана као део пројекта Европског покрета у Србији “Заједно за развој интеркултуралног образовања” који подржава Београдска отворена школа кроз пројекат „Дијалог промена“. Радна група окупља представнике цивилног друштва, школа и државних институција. Циљ рада Међусекторске радне групе за развој интеркултуралног образовања је изналажење метода, алата и практичних решења којима би се наставницима и ученицима приближило интеркултурално учење.
Скуп је отворила Зорана Миловановић, пројектна менаџерка у Европском покрету у Србији, која је рекла да је ова радна група неформална и правно не обавезује ниједног члана радне групе, али је значајна добра воља свих актера: “Све ово је у оквиру постојећег система јер темељи за интеркултурално учење већ постоје у образовном систему Србије“. рекла је Миловановић.
Испред Европског покрета у Србији окупљене је поздравила и Звездана Ковач, генерална секретарка ЕПуС-а, која је подсетила да европске вредности нису само наша обавеза него и наш избор: “Интеркултуралност промовишемо кроз наше пројекте у последњих 5 година и поруку коју шаљемо је да је право богатство живети са, а не поред оних који су другачији од нас или ми о њих, рекла је она.
Присутнима се обратио и Жарко Степановић, в.д. помоћника Министра за људска и мањинска права и друштвени дијалог, речима да сусрет између организација цивилног друштва и представника државних и других институција веома значајана јер дух дијалога и конструктивних предлога води добром резултату. “Та синергија је покретач реформи”-додаје он.
Након уводних обраћања уследило је представљање и усвајање Правилника рада радне групе и представљање Анализе нормативног и стратешког оквира за развој интеркултуралног образовања. Милорад Ђурић, један од аутора Анализе, истакао је да интеркултуралност постоји од када постоје људи и да људи размењују, бране идентитет или преузимају други: “Врло је важно да интеркултурализам буде институционализован”-напомиње Ђурић.
Радној групи у наредним месецима предстоји рад на предлогу решења за унапређење интеркултуралног учења, док су могућа решења, које ће група анализирати, увођење посебног предмета у школе који ће се бавити питањем интеркултуралности, обука за наставнике и интеграција елемената интеркултуралног учења у постојеће предмете.