Овај пројекат финансира Европска унија
Овај пројекат финансира Европска унија

Ресурси

Предлог практичне политике: Увођење медијске писмености на факултетима

Медијска и информациона писменост (МИП) као методички и педагошки концепт, представља значајан изазов за образовање у 20. и 21. веку. Многобројни покушаји да се медијска писменост уведе у образовање изнова резултира слабим домашајем, односно ограниченошћу на неколико огледних група или на неколико генерација, а најчешће недовољно квалитетном имплементацијом. Након више покушаја увођења медијске писмености у образовање, а нарочито након дигиталне медијске револуције, постало је јасно да медијска писменост није лекција или сет лекција које је потребно научити како бисмо били писмени, већ процес целоживотног учења, повезивања стечених знања из различитих научних области(једнако природних и друштвених), како бисмо разумели и креирали информације и доносили животне одлуке – све оно што и сам процес образовања већ подразумева.

У циљу истицања значаја медијске и информационе писмености, Новосадска новинарска школа израдила је предлог практичне политике, којим се предлаже увођење овог предмета као обавезног предмета у оквиру факултетских смерова на којима се образују будући просветни радници.

Обавезни предмет Медијска писменост на факултетима где се образују будући просветни радници представљао би нови корак напред у процесу систематског медијског образовања током сваког образовног циклуса. Уколико би се на адекаватан начин спровела, оваква иницијатива би значајно унапредила могућности за примену медијске писмености на нижим нивоима образовања, а кроз неколико генерација би се могло доћи до идеалне опције која би подразумевала општу реформу образовања која би ишла у смеру интердисциплинарног повезивања различитих научних области по различитим тематским целинама.

Медијска писменост се у том контексту може тумачити као први, огледни корак, који треба да покаже како изгледа интеграција различитих видова знања на конкретно медијско искуство. Крајњи циљ, коме би нас медијска писменост приближила, би свакако требало да буде примена различитих знања на сваки облик искуства.

ПРЕУЗМИ ПРЕДЛОГ 

Публикација је израђена у оквиру пројекта „Дијалог промена“, који се спроводи уз финансијску подршку Европске уније. Ауторке: Валентина Сигети и Милица Јањатовић Јовановић